
Srećom, ne događa nam se često da doživljavamo
zastrašujuće učinke globalizacije. Kriza neto ekonomije 2001., recesija od
2007. do 2013. osvijestile su nas da ponekad međusobne veze ne stvaraju samo
prednosti. Covid – 19 pokazuje nam ne samo da smo ranjivi, već i da nismo
adekvatno ulagali u inovacije, tehnologiju i kvalifikacije resursa. Sve je to danas
očigledno, a slika svijeta, čini se, da se ponaša kao u mnogim filmovima
znanstvene fantastike u kojima se između straha, sumnje i nade pokušava
obnoviti i prilagoditi nekim novim oblicima „normalnosti“.
U našoj realnosti postoje
tvrtke, gospodarstvo na različitim teritorijama, turizam. U ovom trenutku, ovaj
sustav je na testu, prije svega u Italiji, ali i u svijetu, gdje se virus
postupno širi.
Mnoge su važne promotivne
inicijative odgođene ili čak otkazane. Da ne spominjemo turizam, gdje se
procjenjuju gubici od preko 7 milijardi eura, dok početne procjene Instituta
Tagliacarne iz Unioncamere pokazuju smanjenje dodane vrijednosti Italije od
gotovo 19 milijardi eura na godišnjoj razini , što iznosi -1,2% u odnosu na
2019. godinu.
Očito, sve to stvara ogromnu
štetu ne samo gospodarstvu, imidžu zemlje i tvrtkama, već i svima koji su
uključeni u promocije i sajmove.
Brojne Talijanske gospodarske
komore iz cijelog svijeta, ovih dana obraćaju se Assocamerestero, kako bi
razumjeli kako se nositi sa ovom situacijom.
U dijalogu smo s MISE-om i
Unioncamere kako bismo razumjeli što treba učiniti za povezivanje CCIE programa
te koje mjere će poduzeti vlada i
komorski sustav. Mjere će se uglavnom odnositi na podršku tvrtkama koje se
trenutno suočavaju s ekonomskim teškoćama zbog smanjenja narudžbi i usporavanja
međunarodne trgovine.
Možda je istina da se moramo zaustaviti … ali ne samo kako bismo izbjegli zaraze. Moramo se zaustaviti i razmisliti zašto te stvari, čak i ako se dogode slučajno, ne možemo pobijediti samo zato jer su ugrozili našu vlastitu komociju i sreću . Moramo promijeniti način na koji gledamo na stvari. I u našem slučaju, možda, moramo promijeniti koncept promocije i upotrebe događaja… Gledajući srednjoročno, trebamo preispitati organizaciju svog rada koristeći više tehnologije kako ne bismo morali pribjegavati hitnim saniranjima.